Filiaalmanager Geurt de Wit: ,,Straks zijn we helemaal up-to-date."
Filiaalmanager Geurt de Wit: ,,Straks zijn we helemaal up-to-date." Rinus van Denderen

Van ‘museum’ naar nieuwe Albert Heijn in Woudenberg

15 juni 2021 om 08:29 Eten-en-drinken

WOUDENBERG Iets opbouwen én verbeteren: dat vindt Geurt de Wit het leukst aan zijn werk als supermarktmanager. Niet voor niets staat hij al acht jaar aan het roer bij de Albert Heijn in Woudenberg, die momenteel een ,,kleine verbouwing” ondergaat. ,,Straks zijn we helemaal up-to-date.”

Dat het Albert Heijn-filiaal een van de oudste nog bestaande winkels van de blauwe supermarktreus is, kun je op één plekje nog duidelijk zien: bij de huidige servicebalie, waar de pakjes sigaretten zitten verscholen achter een ouderwets gordijntje. ,,Zelf noem ik dit ‘het museum van het bedrijf’”, vertelt Geurt lachend. ,,Zo’n gordijntje is karakteristiek voor een museum. Maar straks krijgen we hier een gloednieuwe schuifdeur.”

ZELFSCAN De winkel, gebouwd in 1986 en daarmee bijna 35 jaar oud, ondergaat een kleine metamorfose om binnen de nieuwe Albert Heijn-formule te passen. De eerste fase is net afgerond, vertelt Geurt. ,,Bij de kaas- en vleeswarenafdeling zijn we van bediening naar zelfbediening gegaan.” De vleeswaren worden nu machinaal gesneden. ,,Daardoor is de kwaliteit omhoog gegaan.”

,,Daarnaast hebben we meer ruimte gecreëerd op de afdeling door de snijmachine, toonbank en koelcel weg te halen”, gaat hij verder. ,,Eerder was het nogal krap, waardoor klanten er nauwelijks langs konden. Dat probleem is nu verholpen.”

Eind juli wordt fase twee van de verbouwing afgerond, waarna klanten de mogelijkheid hebben om zelf hun boodschappen te scannen en af te rekenen. ,,We krijgen vijf zelfscankassa’s”, licht Geurt toe. Een mooie en goede ontwikkeling, vindt de filiaalmanager. ,,Klanten vroegen ons regelmatig waarom we nog geen zelfscan hadden. Begrijpelijk, want deze service zorgt voor meer gemak.”

EIEREN Ook de servicebalie bij de entree van de winkel wordt aangepakt. ,,Die zit op dit moment nog weggestopt naast een kassa. Die kassa gaat weg en de servicebalie komt op zichzelf te staan.” De emballage-inname, waar klanten flesjes kunnen inleveren in ruil voor statiegeld, wordt verplaatst naar het midden van de winkel.

Als kers op de taart wordt het assortiment flink uitgebreid. De schappen worden verhoogd, waardoor in het najaar aan elke productgroep nieuwe artikelen worden toegevoegd. Zelf vindt Geurt het vooral fijn dat de eieren daardoor beter vindbaar zullen zijn. ,,Nu kunnen klanten ze vaak niet vinden, maar straks krijgen ze een prominente plaats in de winkel.” Ondanks de verbouwing kunnen Woudenbergers hun boodschappen blijven doen zoals ze gewend zijn. ,,Alleen in de derde fase is de winkel waarschijnlijk één dag gesloten. Die datum wordt later nog bekend gemaakt.”

GEZELLIG DORP Als de verbouwing voltooid is, kijkt Geurt alweer uit naar het volgende project: de verhuizing van de Albert Heijn naar het nabijgelegen, nieuwe pand. ,,Ik kijk ernaar uit om ook van die winkel over een paar jaar een succes te maken”, vertelt hij opgewekt. Voorlopig peinst de supermarktmanager er nog niet over om bij een ander filiaal aan de slag te gaan. ,,Woudenberg is een gezellig dorp, ik heb het hier reuze naar m’n zin. “

Ook het feit dat de supermarkt lokaal betrokken is, vindt hij een groot pluspunt. ,,We zijn bij zo’n beetje elke sportvereniging in Woudenberg betrokken”, legt hij uit. ,,Dit is een echte dorpssupermarkt, waar we onze klanten kennen en waar je altijd je verhaal kwijt kunt.”

Aangeboden door Albert Heijn Woudenberg

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie