Afbeelding
Meer bezoekers genereren

Meer bezoekers genereren voor uw onderneming in Woudenberg

26 maart 2021 om 07:45 Partnercontent

Menigeen ondernemer in Woudenberg of in de regio ervan merkt dat sinds de corona pandemie uitgebroken is het ondernemerslandschap veranderd is. Het offline winkelen vanuit de fysieke winkel is sterk verminderd wat geresulteerd heeft in een enorme toename van online winkelen. Zowel voor de detailhandel, horeca, als sportcentra is het switchen van offline naar online. Ondernemers met een fysiek bedrijf openen tijdens de corona crisis steeds vaker een webshop, want zoals iedere goede ondernemer weet: u moet zijn waar de klant is. En die is nu thuis. Om als ondernemer online op te vallen en zichtbaar te worden voor uw doelgroep dient u te investeren in Online Marketing tools die een boost geven aan het aantal bezoeken die u als ondernemer zult verkrijgen. Onderstaande tips zullen u hierbij helpen.

Van traditionele marketing naar online marketing voor ondernemers

Traditionele offline marketing bestond veelal uit reclame organiseren via lokale kranten, dagbladen, tijdschriften, reclame langs de weg, mond-op-mondreclame of deelnemen aan lokale beurzen. Online marketing daarentegen werkt op een andere manier. Linkbuilding vormt hierbij een onderdeel die onmisbaar is voor online ondernemers. Linkbuilding zorgt er namelijk voor dat u online hoger geplaatst wordt in de zoekresultaten van een zoekmachine. Vele mensen die op zoek zijn naar een antwoord voor hun probleem maken gebruik van een zoekmachine als Google. Indien u tussen de zoekresultaten verschijnt van de zoekenden op het internet zal men bij uw organisatie uitkomen. Linkbuilding richt zich op het genereren van inkomende backlinks afkomstig van andere websites. Een populaire en veelbezochte andere website geeft u een krachtige backlink richting uw website. U kunt deze links via verscheidene platformen genereren bijvoorbeeld via social media, afbeeldingen, video’s of muziekplatformen.

Online marketing tip 1: Voorkom dubbele content

Er is sprake van dubbele content oftewel duplicate content indien er meer dan één dezelfde of nagenoeg dezelfde inhoud op het internet op meer dan één plaats gepresenteerd wordt. Het kan voorkomen op één website of op verschillende domeinen. Google stelt dat de meeste dubbele content in principe niet misleidend zijn maar het gaat ten koste van uw SEO prestaties waardoor uw online vindbaarheid erop achteruit gaat. Een zoekmachine als Google zal uiteindelijk slechts één van de URL’s in de Google zoekresultaten laten zien en alle verwijzende domeinen gaan naar één URL waardoor de andere content in het niets verdwijnt. Zonde van uw investeringen in backlinks! Uw Google organic positie zal door dit probleem niet verbeterd worden.

Online marketing tip 2: Online positie versterken dankzij advertorials

Een advertorial is een tekst, een redactioneel artikel, die een advertentie functie heeft. Deze advertorials maken deel uit van uw copywriting en marketing campagne. Het genereren van een sterk geschreven advertorial biedt uw doelgroep duidelijke informatie met een commercieel tintje eraan. Via een advertorial presenteert u deze content zonder als commerciële partij over te komen bij de lezer. Een advertorial heeft meer een informatieve, voorlichtende waarde waarbij er een onopvallend commercieel doel achter zit. Deze advertorials zijn betaalde advertenties die via online nieuwsberichten zichtbaar worden en gepresenteerd worden als een redactioneel artikel. Het kopen van advertorials zorgt ervoor dat u uw doelgroep gaat informeren en entertainen om uw product of dienst te promoten. Dankzij het genereren van een advertorial komt u minder direct via een verhaal in contact met uw doelgroep. Gebruik uw soft skills om de klant te winnen en druk uw product of dienst niet bij uw doelgroep door de strot. 

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie